برنامه ریزی به روش کنکوریکا

همواره این سوال ذهن اکثر دانش آموزان را در مقطع دوازدهم به خود مشغول کرده که چگونه برنامه ریزی کنیم؟! می دانید علت شکست خیلی از برنامه ریزی ها در مرحله اجرا هست.همه برنامه ها بر روی کاغذ خوب طراحی می شوند در در مرحله اجرا خوب اجرا نمی شوند.ما در این مقاله راه و رسم برنامه ریزی به روش کنکوریکا را به شما آموزش خواهیم داد.برنامه ریزی با الگوریتم کنکوریکاشامل مراحل زیر می باشد:

  • نیاز سنجی: شما در مرحله اول برنامه ریزی باید برآوردی از تعداد تست هایی که می بایست از هر درسی که می خواهید مطالعه کنید داشته باشید.در مرحله نیاز سنجی شما این تعداد تست ها را محاسبه کرده و وارد دفتر برنامه ریزی الکترونیکی کنکوریکا می کنید. سامانه هوشمند کنکوریکا با در نظر گرفتن توانایی های شما در هر درس بعد از شروع مطالعه دروس یک زمان تخمینی از مطالعه هر درس با توجه به تعداد تست های باقیمانده از آن ارائه می کند.
  • تکمیل جدول برنامه ریزی: با توجه به زمان برآورد شده برای انجام تست های وارد شده در بخش نیازسنجی هر دانش آموز می تواند برای یک هفته خود با در نظر گرفتن تنوع مطالعاتی برنامه ریزی کند.در این مرحله دفتر برنامه ریزی الکترونیکی کنکوریکا به شما کمک می کند تعادل مطالعاتی خود را رعایت نمایید.
  • ورود اطلاعات: در این مرحله شما برنامه ای را که در مرحله دوم وارد سیستم شده است را اجرا می کنید.و بطور منظم هر روز ساعت مطالعه هر درس و تعداد تست های زده شده از آنرا وارد سامانه میکنید.سامانه بصورت هوشمند درصد پیشروی شما را در صفحه داشبورد نشان می دهد.
  • اعلان ها: در این مرحله سامانه در صورت عدم رعایت برنامه روزانه به شما هشدار می دهد و شما را ملزم به جبران کوتاهی در برنامه در هفته آینده می نماید. هم چنین با بررسی هشدار های سیستم روش مطالعه خود را برای هفته های آتی تصحیح نموده برنامه ریزی را مطابق با توامندی های واقعی خود تطبیق دهید.
  • گزارش گیری:در طول هفته شما می توانید با مراجعه به بخش گزارش پیشروی تست و گزارشات مطالعه درس به درس از کیفیت و کمیت فرآیند مطالعه خود مطلع شوید و می توانید روند پیشرفت خود را رصد کنید و اشتباهات خود را پیدا کرده و برنامه ریزی خود را برای هفته های آتی اصلاح نمایید. همچنین در گزارشات درس به درس این دفتر برنامه ریزی شما می توانید سهمی را که از میزان ساعت مطالعه و یا تعداد تست در طول هفته به هر درس یا مبحث داده اید را در یک نمودار مشاهده کنید تا بتوانید دیدگاه بهتری نسبت به روش مطالعه خود داشته باشید. در نهایت شما با گزارش گیری از وضعیت مطالعه خود می توانید همواره فرآیند کار خود را رصد دقیق نمایید.

دفتر برنامه ریزی کنکوریکا به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین برنامه را که مطابق توانمندی های شخصی شما هست را طراحی کنید و خیلی راحت و بدون استرس آن را اجرا کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *