عوامل اصلی اتلاف وقت

قبل از هر چیزی بیایید ببینیم چرا گاهی اوقات وقت خود را هدر می دهیم؟ چرا دلمان نمیخواهد کارهای مهمی که داریم را انجام دهیم و به جای آن سراغ گوشی و شبکه های اجتماعی میرویم؟ چرا با وجود کوه کارهایی که داریم از پنجره به بیرون خیره میشویم و یک ساعت مردم را تماشا میکنیم؟ چرا ما استاد وقت تلف کردن هستیم؟
دلایل بسیاری برای هدر دادن زمان وجود دارد. چند تا از مهمترین ‌های آن ها در ادامه میخوانید.

۱. ترس از شکست

یکی از دلایل مهم وقت تلف کردن ترس از شکست است. اغلب افراد از این که به خاطر کاری که انجام داده اند، توسط دیگران قضاوت بشوند می‌ترسند. اگر اطرافیان ما انسان های سختگیری باشند ما از شروع کارها جدید مضطرب میشویم. چون آن ها از ما انتظار دارند یک دلیل بسیار منطقی برای کاری که میخواهیم شروع کنیم داشته باشیم.

کمالگرایی

ممکن است تعدادی از ما کمالگرا باشیم. خوب است بدانیم کمالگرایی یکی از دلایل بزرگ ترس از شکست و وقت تلف کردن است. وقتی بخواهیم همه چیز در بهترین حالت خود قرار داشته باشد نمیتوانیم هیچ کاری را شروع کنیم چون مطمئن نیستیم که کاملا درست پیش برود. برای شروع کردن هدف هایمان دنبال مقدمه های زیادی میگردیم و شاید هیچوقت شروعشان نکنیم. ما اتلاف وقت میکنیم چون میترسیم موفق نشویم.

عقب انداختن کارها ساده ترین راهی است که میتوانیم با وجود ترس از شکست پیش بگیریم. باید سعی کنیم کمالگرایی را کنار بگذاریم. باید میزان اهمیت نظر دیگران درمورد انتخاب هایمان را به حد تعادل برسانیم. باید اتلاف وقت را تمام کنیم!

۳. کمبود انرژی

کسانی که سبک زندگی ناسالمی دارند بیشتر وقت ها احساس کمبود انرژی میکنند. آن ها توانایی انجام کارهای مختلف را ندارند و زود خسته میشوند. وقتی خواب منظم و کافی نداشته باشیم و وعده های غذایی سنگین در برنامه روزانه ما قرار داشته باشد چه انتظاری داری که کارها را عقب نندازیم؟. مولفه های مربوط به سبک زندگی افراد تاثیر زیادی بر روی وقت تلف کردن یا نکردن آن ها دارد.

چگونه با کمبود انرژی مبارزه کنیم؟

تا به حال توجه کرده اید که یکی از عادت های روزانه افراد موفق ورزش کردن است؟ آن ها هرروز صبح که از خواب بیدار میشوند ورزش میکنند و یک صبحانه سالم میخورند. این کار در نظم دهی و مدیریت زمان به آن ها کمک میکند. انجام فعالیت های سالم در هر روز صبح انرژی شما را در طول روز بالا میبرد و باعث میشود به جای اتلاف وقت، انگیزه کافی و موثر داشته باشند.

۳.کمبود انگیزه

من هروقت بخواهم یک مقاله برای شهر موفقیت بنویسم؛ باید بدانم چرا دارم این کار را میکنم. وقتی خسته ام و حوصله انجام کارهای مختلف را ندارم باید هدف اصلی را به خودم یادآوری کنم. تا به حال شما هم چنین حسی داشته اید؟

اگر ندانیم مسیر و مقصد چیست انگیزه‌مان را از دست میدهیم. اگر یک تصویر بزرگ از فعالیت های کوچک خود نداشته باشید ممکن است یکدفعه بی خیال همه چیز شوید و به وقت تلف کردن رو بیاورید. وقتی انگیزه کافی برای انجام فعالیت های خود نداشته باشیم چطور میتوانیم در مقابل شبکه های اجتماعی مقاومت کنیم؟پیشنهاد ما برای تقویت انگیزه مرور جملات انگیزشی کانال کنکوریکا می باشد.

چگونه انگیزه خود را تقویت کنیم؟

تا به حال هزار بار حس کردم کار من اهمیت یا تاثیر چندانی ندارد. در این جور مواقع دیگر انگیزه ادامه دادن ندارم . برای این که از این حالت جلوگیری کنم خودم را در تصویر بزرگتری نگاه میکنم. هدف اصلی و بزرگی که خودم و شرکت به دنبال آن هستیم را تصور میکنم و سعی میکنم کنترل خودم را به دست بگیرم و شروع کنم.

مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!