یکی از ملزومات یک داوطلب کنکوری موفق شرکت مداوم و پیوسته در آزمون های آزمایشی است. اما ممکن است اکثر شما سردرگم شوید که در کدام یک از موسسات ثبت نام کنید.

تیم کنکوریکا در این مقاله شما را در انتخاب آزمون کمک می کند.

ملاک های انتخاب بهترین آزمون آزمایشی

قبل از مقایسه آزمون های آزمایشی باید بدانید که در انتخاب یک آزمون آزمایشی مناسب چه ملاک هایی رو در نظر بگیرید و براساس اون ها و شرایط خودتون به تصمیم درستی برسید که این ملاک ها شامل :

  • میزان کیفیت سوالات و مشابهت با سوالات کنکورسراسری
  • جامعه ی آماری مناسب
  • تعداد آزمون ها و زمانبندی درست
  • برنامه ی راهبردی استاندارد و منسجم
  • خدمات مختلف موسسه از قبیل کتاب های کمک اموزشی کارنامه ی تحلیلی و پشتیبانی مداوم
  • هزینه ی ثبت نام
  • دوری نزدیکی حوزه ی برگزاری آزمون
  • سابقه ی درخشان در میزان قبولی داوطلبان سال های قبل و…

در حال حاضر موسسات بسیار زیادی برای ازمون های ازمایشی وجود داره که همه ی اون ها با تبلیغات گسترده مدعی تضمین موفقیت شما هستند .

 

مقایسه آزمون های آزمایشی

همونطور که میدونید در این سال ها 4 موسسه ی شاخص (قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش ) در آزمون های ازمایشی و خدمات کنکور تونستن تا حد زیادی موفق عمل کنند. در ادامه مقایسه آزمون های آزمایشی، این 4 آزمون پرطرفدار رو باهم مقایسه میکنیم و در پایان هم نکاتی درباره ی ازمون های انلاین خواهیم گفت.

 

کانون فرهنگی آموزش قلم چی

مقایسه آزمون های آزمایشی را با معروف ترین موسسه ی حال حاضر که با خدمات متنوع و دسترسی مناسب به این خدمات و کارنامه ی درخشانی در حوزه ی کنکور کسب کرده یعنی قلم چی شروع می کنیم.

طراحی سوالات: نکته ی قابل توجه در این موسسه تعداد زیاد طراحان سوالات ازمون ازمایشی است که باعث طرح سوالات بسیار متنوع و در مواردی چالش برانگیز شده و همین ویژگی باعث شده که در بعضی موارد سوالات نسبت به استانداردهای کنکور سراسری سطح بالاتری داشته باشند که هم میتواند برای شما مفید باشد و هم مضر !

اگر شما سطح علمی قوی تری داشته باشید حل اینگونه تست ها کمک بسیار زیادی به پیشرفت شما خواهد کرد اما اگر از سطح پایین شروع کردین در ابتدای کار ممکنه به دلیل سختی اکثر سوالات کمی ناامیدی سراغتان بیاید که نباید نگران باشید .

چون با تلاش مضاعف و گذشت زمان میتوانید با شرایط این ازمون ازمایشی کنار بیاید. البته توجه داشته باشید که در ازمون های جامع سطح سوالات قلم چی کاملا با استاندارد های لازم انطباق دارد و در کل از نظر طراحی سوالات توانسته است موفق عمل کند .

برنامه ی راهبردی: برنامه ی راهبردی قلم چی از بهترین ها و معروف ترین برنامه ها برای برنامه ریزی هفتگی شماست که میتوانید بر اساس اون برنامه ی مطالعاتی خودتون را پیش ببرید.

ازمون های قلم چی هر دوهفته یک بار برگزار میشوند که با یک برنامه ی منسجم به خوبی میتوانید همه ی دروس را مطالعه کنید.

کارنامه ی ازمون های قلم چی در روز آزمون بر روی سایت قرار میگیرد و از نظر تحلیل نتایج کارنامه در سطح مطلوبی قرار گرفته که با تحلیل داده های حاصل از نتایج کارنامه میتوانید نقاط ضعف و قدرت خودتان را به خوبی شناسایی کنید .

برای مثال می توانید سوالاتی که اشتباه پاسخ داده اید را در هر درس ببینید و پاسخ نامه تشریحی نسبتا خوب و کاملی هم در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. تراز کارنامه ی قلم چی هم تقریبا از حدود 4500 شروع میشه و تا 8000 ادامه داره .

قلم چی خدمات مناسبی رو هم علاوه بر ازمون به شما ارائه میده مانند :

  • دفترچه ازمون غیرحضوری برای تسلط بیشتر قبل از ازمون
  • پشتیبان هایی که روند درس خوندن و ازمون های شمارو پیگیری میکنند و در صورت بروز اشکال به شما کمک خواهند کرد اما زیاد سطح خوبی را ارائه نمیدهند و بیشتر نقش بازاریاب را دارند مگر برای رتبه های برتر که به صورت ویژه پشتیبانی خواهند شد .
  • کلاس های کنکور سطح بالا در شهرهای بزرگ و اکثر شهرستان ها ( هزینه جداگانه برای این کلاس ها گرفته میشود)
  • کتاب های کمک اموزشی مختلف و طبقه بندی شده
  • نکات مشاوره ای و اموزشی رایگان در سایت کانون

هزینه ی ثبت نام موسسه ی قلم چی نسبت به سایرین تا حدودی بالاتر است و گاها بدلیل اجباری بودن خرید کتاب باعث نارضایتی بچه ها میشود.

موسسه گزینه دو

موسسه ای با تجربه ی زیاد در حوزه ی ازمون های ازمایشی که توانسته جایگاه خیلی خوبی را هم در بین داوطلبان کسب کند .
از نظر طراحی سوالات واقعا استاندارد و مطلوب است و سختی و اسانی سوالات هم به شکل متوازن تقسیم شدند و از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند و شرکت در ازمون های این موسسه هم برای داوطلبان ضعیف و هم قوی مناسب است .

یکی از نقاط ضعف گزینه ی دو برنامه ی راهبردی ازمون ها هست و از آنجایی که ازمون ها حدودا سه هفته یک بار برگزار میشوند باید مطالب زیادی را در این مدت برای جمع کردن دروس بخوانید که میتواند انسجام و پیوستگی شما را در اینده کم کند اما اگر کسی بتواند خودش را با این برنامه هماهنگ کند و ساعات مطالعه ی بالایی داشته باشه بی شک به نتایج خوبی هم خواهد رسید.

کارنامه های گزینه دو یکی از بهترین کارنامه های ازمون ازمایشی را دارد و کارنامه های متنوعی در اختیار داوطلبان قرار میدهد. از جمله آن ها می توان به کارنامه تحلیل آزمون،کارنامه تعیین سطح تحصیلی، کارنامه مشاوره ای آموزشی، کارنامه رشته های قبولی، کارنامه روند تحصیلی و … اشاره کرد. تراز ماکزیمم گزینه ی دو حدودا روی 12000 محاسبه میشود .

هزینه هر ازمون گزینه دو حدود 45000 تومان هست که هم به صورت کامل و هم تک ازمون میتونید در ازمون های گزینه دو شرکت کنید.

گاج

موسسه ای پرقدرت در تمام حوزه های کنکور از جمله کتاب های کمک اموزشی و ازمون است.

در بخش ازمون، موسسه ی گاج قدمت کمتری نسبت به سایرین دارد و همچنان در حال تلاش و پیشرفت و نزدیک کردن سطح سوالات به استاندارد های لازم است ولی این سال ها کیفیت و سطح سوالات تا حدودی از قلم چی و گزینه دو پایین تر و از سنجش بالاتر بوده اما بخاطر این سیر پیشرفت نیاز به نگرانی برای شرکت در ازمون ها نیست.

جامعه ی اماری گاج رو به افزایش است اما همچنان در رده ی سوم بعد از گزینه دو قرار داره و تخمین رتبه آن هم شبیه سایر موسسات میباشد.
تعداد ازمون ها همانند قلم چی حدود 20 مرحله است. برنامه ی راهبردی گاج هم از کیفیت خوبی برخوردار است و میتوانید بر اساس آن برنامه ریزی خوبی برای خودتان داشته باشید .

آزمون های آزمایشی گاج علاوه بر ارائه کارنامه در هر مرحله، در هر نیمسال یک کارنامه برای کل عملکرد آن نیمسال به داوطلبان ارائه می دهد. گاج نسبت به سایر آزمون های آزمایشی از تنوع کمتری در کارنامه ها برخورداره و تراز های ازمون گاج از 10000 محاسبه میشود .

تعاونی سنجش

از نظر جامعه ی اماری در ازمون های جامع پر جمعیت ترین و در ازمون های دیگر کم جمعیت ترین است .

یک نکته ی مهم : خیلی از دانش آموزان فکر میکنند چون این ازمون مربوط به سنجش است پس سوالات کنکور را میشود با آن پیش بینی کرد. درصورتی که هیچ منطق خاصی بین سوالات کنکور و تعاونی سنجش نیست و طراحان این دو کاملا متفاوت هستند اما سطح سوالات این موسسه در اکثر دروس استاندارد و در بعضی دروس تفاوت زیادی باکنکور دارد .

تعداد ازمون های سنجش 10 مرحله است و برنامه ی راهبردی آن را اصلا به شما پیشنهاد نمیکنیم چون ازمون های سنجش حدودا ماهی یکبار برگزار میشود و برای برنامه ریزی هفتگی و روزانه ی شما ساخته نشده اند .
کارنامه ی ازمون سنجش با تاخیر بیشتری روی سایت قرار میگیرد و تحلیل های کارنامه و نمودار ها به شکل ساده ای طراحی شده اند و سطح پایین تری نسبت به سایر موسسات دارند و تراز ازمون ها هم مشابه کنکور میباشد .
تعاونی سنجش از نظر خدمات جانبی و مشاوره ای ضعیف عمل کرده و در حوزه ی انتشارات هم به چند عدد کتاب در مقاطع مختلف محدود شده که مخاطبان زیادی هم نتونسته به خودش جذب کند .

معمولا آزمون های آزمایشی سنجش پایین ترین قیمت را در بین آزمون های آزمایشی دارند و با توجه به تحلیل های قبلی قیمت آن برای شرکت در 4 آزمون آزمایشی آخر مناسب هستند و صرفه بالایی به نسبت هزینه دارد. از طرفی اگر در روزهای پایانی و نزدیک به کنکور داوطلب با استرس مواجه نباشد و وقت کافی داشته باشد، می تواند در صورت عدم تداخل برنامه این آزمون با آزمون آزمایشی اصلی خود، در 4 مرحله پایانی آزمون سنجش هم ثبت نام کند.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *