در یادگیری ریاضی مهم ترین چیز، تمرین است. حال در سه قدم به شما یاد می دهیم که چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنید!

اولین قدم: یاد بگیرید

در اولین مرحله باید ریاضی را خیلی خوب یاد بگیرید. برای یادگیری ریاضی از افرادی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنید. مثلا به کلاس بروید و یا از فیلم های آموزشی خوب یا از درسنامه کتاب کمک آموزشی استفاده کنید. سعی کنید در کلاس درس و هنگامی که معلم تدریس می کند، خوب گوش بدید و درس را یاد بگیرید. اگر جایی را متوجه نشدید حتما از معلم بپرسید زیرا متوجه نشدن یک قسمت از ریاضی در آینده موجب دردسر برای شما خواهد شد. تمرین هایی که معلم به درس اختصاص می دهد را حتما حل کنید و خوب یاد بگیرید. شاید یکی از همین تیت ها، تست کنکور باشد.

اگر به کلاس می روید یا از فیلم آموزشی استفاده می کنید حتما برای آن جزوه در نظر بگیرید و تمام نکات و فرمول ها را یادداشت کنید. بعد از تمام شدن کلاس به مدت 15 تا 20 دقیقه دوباره مسائل و معادلات را مرور و حل کنید تا در ذهنتان بماند. برای موفق شدن در کنکور باید ریاضی را بفهمید و بعد از فهمیدن مفهوم فرمول ها و معادلات را به خاطر بسپارید. برای بهترین یادگیری هر مبحث بعد از تمام شدن مبحث چندین تستکه مربوط به همین مبحث هست را حل کنید. توجه داشته باشید که زمان تست زنی در این مرحله اصلا مهم نیست و نگران زمان نباشید. هدف از تست زنی در این مرحله حل تمرین های بیشتر و یادگیری بهتر مبحث درسی است. حتی می توانید در این مرحله از کتاب و جزوه برای حل تمرینات نیز استفاده کنید و هیچ مشکلی ندارد.

دومین قدم: تمرین و تمرین

دومین قدم اینه که تمرین کنید. حالا که سر بحث رو به خوبی یاد گرفتید و تست ها را خوب و درست انجام دادید، باید تست های بیشتری بزنید و سرعتتون رو توی تست زدن بالا ببرید. حل مسائل ریاضی خیلی وقت گیر است و باید آنقدر تمرین کنید که در هنگام کنکور وقت کم نیاورید. اگر مطمئن هستید یک مبحث را به خوبی یاد گرفته اید شروع کنید به تست زدن اما زیاد و برای هر مبحث که در کنکور خواهد آمد حداقل 50 تست باید بزنید تا تسلط کافی را بر مبحث پیدا کنید. اگر تستی را اشتباه حل کردید یا اصلا حل نکردید، به این معنی است که شما در این مبحث هنوز مشکل دارید و باید بیشتر تلاش کنید و مشکلات خود را حل کنید. تست های اشتباه جواب داده شده به شما نشان می دهند که کدام قسمت از مبحث را خوب یاد نگرفته اید، به سراغ همان قسمت بروید.

سومین قدم: مرور کنید

سومین و آخرین قدم برای اینه که مرور کنید. باید مرور کنید تا در ذهنتان بماند. شما در حال نزدیک شدن به موفقیت هستید. این مرحله، مرحله سرنوشت ساز و تثبیت کننده دو مرحله قبل است. ریاضی نیز مانند دیگر درس ها نیاز به مرور دارد. فرمول ها و رابطه های ریاضی بسیار زیاد می باشند و اگر مطالب قبلی را مرور نکنید مطمئن باشید تمام زحماتتان را به هدر داده اید زیرا با قرار گرفتن مطالب جدید در ذهنتان مطالب قبلی را فراموش کرده ایدو برای اینکه مطالب قبلی نیز در ذهنتان بماند و برای کنکور آمادگی کافی داشته باشید، مطالبی که قبلا خوانده اید را مرور کنید. یک بازه زمانی معین برای مرور مطالب و  تمرین بیشتر در نظر بگیرید. مثلا بعد از اتمام هر مبحث یا فصل، وقتی بگذارید و تمام مباحثی که تا کنون خوانده اید را مرور کنید. تمرین هایی را که قبلا در آنها مشکل داشتید انتخاب کنید و آنها را دوباره حل کنید. چندین تست جدید برای هر مبحث نیز در نظر بگیرید و دوباره تست بزنید. این کار باعث می شود مطالب در ذهنتان بماند. سعی کنید بازه هایی که برای مرور مطالب در نظر می گیرید زیاد باشند و فاصله زمانی آنها کمتر باشد تا برای حضور در کنکور آمادگی بیشتری کسب کنید و سرعت تست زنی شما در ریاضی بالاتر برود.

حرف آخر: اول از اینکه امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد. دوم به شما توصیه میکنم که تمرین کردن را فراموش نکنید و بعد از تمرین، مرور را از دست ندهید چرا که درس ریاضی درس حفظی نیست و خواندن جزوه و سوال و جواب فایده ای ندارد. شما در این درس فقط با تمرین پیشرفت خواهید کرد. پس اگر در ابتدا نتوانستید خوب سوالات را پاسخ دهید ناامید نشوید و به تمرین و مرور ادامه دهید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *