درس زبان انگلیسی هم مثل درس عربی از جمله دروسی هست که عموما دانش آموزان در این درس ضعف دارند. یکی از عمده دلایل آن محدود بودن دایره لغات آنها است. به یک نکته باید توجه داشته باشید که از 25 تست زبان فقط 4 تست مربوط به گرامر می شود و بقیه تست ها مربوط به دانش شما نسبت به لغات زبان انگلیسی است. این مطلب راه شما را برای مطالعه زبان کاملا واضح می کند، به این معنی که شما باید تسلط زیادی روی لغات داشته باشید. همچنین در زدن تست های cloze و  reading افزایش دایره لغات حرف اول را می زند. بنابراین توصیه می کنیم از همین الان شروع کنید. برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید و هرروز از داخل کتاب های درسی چند صفحه مطالعه کنید و البته در روز های بعد لغات قبلی را علاوه بر لغات جدید مرور کنید.

خیلی از دانش آموزان به علت وقت گیر بودن تست های reading و عدم تسلط روی لغات سوالات، این قسمت را بیخیال می شوند. زدن تست های reading تکنیک دارد و یاد گرفتن آن تکنیک ها نیاز به تمرین خیلی زیادی دارد. بنابراین اگر می خواهید درصد بالایی در زبان داشته باشید باید مثل برنامه لغات برای خودتان روزانه یک برنامه تمرین reading هم بگذارید. خواندن لغات و تمرین reading وقت زیادی از شما نمی گیرد ولی در عوض آن درصد زبان شما را خیلی بالا میبرد.

باید نکته ای درباره این  درس بهتون بگم که پیشرفت در این درس بصورت تدریجی رخ می دهد. نباید انتظار داشته باشید بعد از یک هفته لغت خواندن و یا تمرین reading بتوانید در آزمون ها همه تست های این قسمت را بزنید. این اتفاق بصورت تدریجی اتفاق میافتد به شرطی که شما تمرین و خواندن لغات را رها نکنید!

تست زنی

در قسمت گرامر شما بعد از مطالعه گرامر مربوطه می بایست بلافاصله سراغ تست زدن بروید. منتها حواستان باشد، معمولا تعداد تست های گرامر در بعضی از متاب ها زیاد است و نیازی نیست همه آنها را همان دفعه اول بزنید. مثل بقیه درس هایتان تست ها را تقسیم کنید و در روزهای مختلف آنها را انجام دهید. اما وقتی متوجه شدید که مسلط هستید دیگر نیازی نیست تست بزنید. اما تست های لغات متفاوت از تست های گرامر است.

درباره بحث های cloze و reading باید یک سهمیه بندی داشته باشید که هرروز یا یک روز در میان یک reading یا cloze بزنید. البته قبل از آن باید تکنیک های تست زنی را از داخل کتاب ها خوانده باشید.

حرف آخر

باز هم تاکید می کنم، برای آنکه در درس زبان بتوانید درصد خوبی کسب کنید باید دایره لغات خود را گسترش بدهید.

آموزشمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *