با توجه به این که کلیه ی سوالات کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز تستی بوده و درسنامه نیز به اثبات موضوعات و توضیحات گسترده نپرداخته است، هدف کتاب آمادگی برای آزمون های آزمایشی و کنکور می باشد. فصل بندی مطابق با کتاب درسی است اما فصل یک، 3 درس، فصل دو، 4 درس و فصل سه، 3درس است که در فهرست کتاب آورده شده است. در ادامه به بررسی کتاب هندسه دوازدهم خیلی سبز می پردازیم. در کتاب از هر دو لحن صمیمانه و رسمی استفاده شده است. همچنین این کتاب دارای 890 تست است و 245 صفحه دارد.

درسنامه

روند کلی کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز به این صورت است که ابتدا درسنامه ی هر درس و سپس سوالات آن قرار دارند. درسنامه با زبانی ساده و به دور از پیچیده گویی مفاهیم کتاب درسی را بیان می کند اما آن ها را بسط نمی دهد و به اثبات مطالب نمی پردازد. در کل درسنامه بیشتر به آمادگی برای حل سوالات تستی کمک می کند.

سطح درسنامه از کتاب درسی فراتر نمی رود و در چهارچوب کلی کتاب و آزمون سراسری قرار دارد. بنابراین یادگیری آن برای دانش آموزان با پایه ی ضعیف کار دشواری نیست اما دانش اموزان قوی و علاقه مند با چالش ها و مطالب فراتر از کتاب که مدنظر آن هاست مواجه نمی شوند. در کل حجم درسنامه ی کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز زیاد نیست و امکان مطالعه ی آن برای دانش آموزان با محدودیت زمانی هم وجود دارد.

تست

کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز شامل 4 دسته سوال تستی است؛ سوالات چهارگزینه ای، آزمونک، سوالات سری Z، و آزمون های جامع. سوالات چهارگزینه ای سوالات اصلی کتاب هستند. در این قسمت، سوالات مهم تر نیز مشخص شده اند تا دانش اموزان با محدودیت زمانی آن ها را بررسی کنند یا می توان برای جمع بندی از آن ها استفاده کرد. درجه بندی سختی یا سادگی سوالات به این صورت مشخص شده که سوالات دشوارتر در بخش سوالات سریZ  به صورت جداگانه آورده شده اند. بنابراین مخاطبان با توجه به سطح خود می توانند در مورد حل سوالات هر بخش تصمیم گیری کنند.

بعد از تست های هر بخش و قبل از سوالات سری Z، آزمونک 5 سوالی برای محک دانش آموز وجود دارد که برای یادآوری بحث نیز می توان به حل آن ها پرداخت. در انتهای هر فصل 2 آزمون جامع قرار دارد تا دانش آموز کلیه ی مطالبی که یاد گرفته است در کنار هم قرار دهد و خود را بیازماید. اضافه کردن زمان پیشنهادی برای حل آزمون ها به کتاب خالی از لطف نخواهد بود. سوالات این کتاب، تمارین و فعالیت ها و مطالب گفته شده در کتاب درسی را پوشش می دهند. علاوه بر آن، سوالات کنکورهای سراسری سال های گذشته نیز در آن وجود دارد اما در بخش جداگانه ای نیست و در میان سایر سوالات پراکنده شده اند.

پاسخنامه

در انتهای کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز، هم پاسخنامه ی کلیدی و هم پاسخنامه ی کامل تشریحی برای تمامی سوالات وجود دارد. راه حل سوالات کامل ذکر شده، برای بعضی از سوالات روش های مختلف حل توضیح داده شده و در سوالاتی که نیاز است گزینه های مختلف بررسی شده اند. (برای مثال سوالاتی که تکنیک عددگذاری بیشتر کمک می کند.) راهنمایی هایی هم تحت عناوین مختلف مانند دقت کنید، تذکر و … در قسمت پاسخ تشریحی وجود دارد.

جدول کمی تست ها

فصل عنوان تعداد تست
1 ماتریس و کاربرد ها 259
2 آشنایی با مقاطع مخروطی 327
3 بردارها 255
آزمون های جامع 35
کنکور سراسری 98 14
مجموع 890

جمع بندی

حجم کتاب هندسه دوازدهم تست خیلی سبز با توجه به این که یک پایه را در بر می گیرد مناسب است و مطالب مورد نیاز دانش آموز را آموزش می دهد. مورد جالبی که در کتاب استفاده شده است اموجی های به کاررفته است که برای مخاطبان جدید و جالب است. استفاده از این کتاب به عنوان منبع اول برای کسانی که به مفاهیم تشریحی کتاب آشنایی دارند (با هر سطحی) پیشنهاد می شود، ولی دانش آموزان قوی تر با چالش های مورد نیازشان در کتاب دیگری می توانند مواجه شوند. این کتاب برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم و داوطلبان کنکور سراسری مناسب  است.

کتابیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *