لازم است قبل از مطالعه‌ی این کتاب‌ها با محتوا و شیوه‌ی استفاده از آن آشنا شوید؛ در بعد اول کتاب درسنامه قرار دارد. در این قسمت از کتاب به توضیح جزء به جزء و آموزش کامل و جامع مباحث درسی پرداخته می‌شود تا دانش‌آموز با تسلط کامل به مباحث به مراحل بعدی گام بگذارد.

در بعد دوم کار و تمرین درسنامه ذکر شده که جهت تمرین بیشتر در کلاس، طراحی شده و به جرأت می‌توان گفت که تمرین‌ها و پرسش‌های بدون پاسخ کتاب‌های دکتر آی‌کیو از لحاظ تنوع و گوناگونی بی‌نظیر هستند. دبیران گرامی می‌توانند از تمرین‌های بدون پاسخ پس از درسنامه‌ها جهت کار در کلاس استفاده نمایند.

اما در بعد سوم به پرسش‌های چهارگزینه‌ایمی‌رسیم. با پیشرفت سطح آموزش دانش‌آموزان در سال‌های اخیر، این نیاز احساس شد تا بخش کوچکی از کتاب‌های دکتر آی‌کیو جهت آمادگی دانش‌آموزان تیز‌هوش طراحی شود. از آنجا که پرسش‌های آزمون‌های آزمایشی رایج در کشور و آزمون‌های ورودی مدارس خاص، اغلب در قالب تست مطرح می‌شود این بخش کتاب به این موضوع اختصاص یافته است. بدیهی است در پایه‌های اول و دوم دبستان، به دلیل سطح پایین سواد خوانداری دانش‌آموزان و کم بودن اهمیت پرسش‌های چهارگزینه‌ای، این مورد از کتاب‌های دکتر آی‌کیو حذف شده است.

در بعد چهارم کتاب تمرین‌هایی اضافه بر سازمان برای کار در منزل گنجانده شده است. در انتهای کتاب، به تعداد درس‌ها و جلسه‌ها، کاربرگ‌های مروری جهت کار در منزل دانش‌آموزان طراحی شده است. دانش‌آموزان می‌توانند پس از حل کاربرگ هر جلسه آن را از خط برش تعبیه شده، قیچی کرده و جهت تصحیح به دبیر خود تحویل دهند.

و اما در بخش آخر یا همان بعد پنجم، آموزش تصویری مباحث مطرح شده است که بدون شک مهم‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین ویژگی کتاب‌های دکتر آی‌کیو، مجهز بودن این سری از کتاب‌ها به آموزش تصویری در سایت اختصاصی www.DriQ.com  است، با اضافه شدن این ویژگی‌ خاص و منحصر‌به‌فرد دیگر ابهامی در ذهن دانش‌آموز باقی نخواهد ماند.

سایر ویژگی‌ها:

  • آموزش کامل مفاهیم کتاب درسی
  • تمرین های بدون پـاسـخ جهت کـار در کلاس
  • صدها تست استاندارد هـمراه بـا پـاسخ های کاملا تشریحی
  • مجهز به آمـوزش تـصویـری در سایت اختصاصی www.Driq.com
  • همراه با تکنولوژی پیشرفته کلاس مجازی (virtual classroom) مطابق با سبک آموزش کشورهای پیشرفته فنلاند و نروژ

در حال حاضر این مجموعه برای دوره متوسطه دوم فقط کتاب های زبان انگلیسی دهم و زبان انگلیسی یازدهم را منتشر کرده است.

کتابیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *