ادبیات فارسی بالاترین ضریب را بین دروس عمومی به خود اختصاص داده است و از این جهت مهمترین درس عمومی برای دانش اموزان کنکوری به شمار می اید. این درس شامل پنج مبحث است که عبارتند از:

۱ـ قرابت معنایی  ۲ـ آرایه های ادبی  ۳ـ دستور زبان  ۴ـ لغت و املا  ۵ـ تاریخ ادبیات

حال با استفاده مناسب از کتاب های کمک آموزشی ادبیات و تمرین و تکرار در این درس، شما نیز می توانید درصدهای بالا را کسب کنید.

هدف تیم کنکوریکا این است که هر هفته یکی از این کتاب ها را برای شما شرح دهد.

کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو

دستور زبان نه تنها در ادبیات فارسی بلکه در تمامی زبان ها از پیچیده ترین بخش های ادبیات به شمار می رود و نیاز به تمرین و پشتکاری خستگی ناپذیر دارد اما از قاعده کلی پیروی می کند و مثل قرابت معنایی نیست.

تست های این کتاب در سه سطح ساده و متوسط و دشوار چیده شده اند تا هر دانش آموز به تستی پاسخ دهد که متناسب با سطح آن باشد هر چند که پیشنهاد می شود همه تست ها را از ساده تا دشوار تمرین کنید.

تعداد صفحات کتاب دستور زبان : ۳۵۲ صفحه

تعداد تست دستور زبان :۱۵۹ تست ساختمان واژه ها + 290 تست

عناوین و سرفصل های دستور زبان ادبیات نشرالگو

فصل اول (ساختمان واژه):

در این بخش ساختمان واژه و انواع اجزای تشکیل دهنده واژه قرار گرفته است و مثال های متعدد از کلمات دشوار و مسئله دار و کنکوری تشریح شده است. آنچه در این فصل یاد می گیرید تعریف ساختمان واژه ها و تجزیه کلمات مهم و نکات کاربردی می باشد و این قسمت تفاوت هایی با کنکور نظام قدیم دارد که این تفاوت ها بیان شده است.

فصل دوم (گروه اسمی):

شامل درسنامه و نکات وابسته های پیشین( صفت اشاره و صفت شمارش وصفت عالی و …) و پسین( مضاف الیه و صفت بیانی و نشانه های جمع و …) و هسته و راه های پیدا کردن ان و ترکیبات وصفی و اضافی و وابسته های وابسته می باشد. بعد از درسنامه تمرین و تست طبقه بندی شده قرار گرفته است.

فصل سوم (نقش کلمات):

در این بخش نقش های مفعول، متمم و انواع آن، مسند، نهاد، منادا، مضاف الیه و صفت قید نقش های تبعی و انواع آن بررسی شده است و در پایان درسنامه تست طبقه بندی قرار گرفته است تا به تسلط لازم برسید.

فصل چهارم (فعل):

در بخش فعل ها زمان افعال(ماضی،مضارع،مستقبل) و بن آن و فعل های کمکی ، فعل مجهول ، فعل امر و نهی و معنی افعال بررسی می شود.

فصل پنجم (انواع ها):

آنچه در این فصل می خوانید شامل انواع (واو)، انواع (گر)، انواع (به)، انواع (را)، انواع (ک) و حروف اضافه قدیمی است.

فصل ششم (ضمیر):

تعریف ضمیر، انواع ضمیر، مرجع ضمیر و جهش ضمیر در این قسمت قابل دسترس است.

فصل هفتم (واج):

تکنیک شمارش واج ها، واژه های دو تلفظی، تعریف و انواع واج، واج میانجی و انواع ان و فرایند های واجی و انواع ان را در این فصل مشاهده خواهید کرد.

فصل هشتم (جمله):

در این فصل با انواع جمله از نظر اجزای اصلی تشکیل دهنده، فعل هایی که نیاز به مسند دارند و فعل هایی که نیاز به متمم دارند، فعل هایی که نیاز به مفعول دارند، انواع جمله از نظر ساده و مرکب، جمله وابسته و هسته و انواع جمله از نظر معنا آشنا می شوید.

فصل نهم (شیوه بلاغی):

شیوه بلاغی و نکات آن، شیوه عادی، جابه جایی ارکان جمله در شیوه بلاغی در این فصل بررسی می شود. این فصل نیز دارای تمرین و تست طبقه بندی شده است.

فصل دهم(حذف):

تعریف حذف، انواع حذف و نکته های ان در این قسمت کتاب قرار گرفته است.

فصل یازدهم (تحول واژه ها):

در طول تاریخ برخی واژه ها تغییر کرده اند و معنای آنها تغییر یافته است در این فصل به بررسی چهار وضعیت واژه در گذر زمان و مثالهای آن، تحول نوشتاری واژه ها و مثال آن و تست های طبقه بندی شده پرداخته شده است.

فصل دوازدهم (روابط واژه ها):

بررسی روابط معنایی واژه ها و مثال های آن، واژه های هم خانواده همراه با مثال و تست های طبقه بندی شده در این قسمت آورده شده اند.

 

مزایا:

  • بررسی کامل تمام موضوعات کتاب درسی
  • توضیحات کامل و جامع برای هر سطح از دانش آموزان
  • رفع اشکال برای هر سطح از دانش آموزان
  • قابل استفاده برای همه دانش اموزان در هر پایه ای

معایب:

  • هزینه بسیار بالا
  • حمل و نقل دشوار

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

 این کتاب ها قابل استفاده تمام دانش اموزان در تمام پایه ها و داوطلبان کنکور همه رشته ها هستند.

کتابیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *